Visa ett inlägg
Gammal 2020-07-05, 18:38   #10
Polar300 Polar300 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2016
Inlägg: 14
Tja, det är väl lite dags för en uppdatering om Ultrafeeden. Nu har jag nog gjort av med någon
kilometer Serafil 30 i diverse färger. Jag bestämde mig redan tidigt för att hålla mig till en
enda trådtyp som maskinen sedan optimerades för - bekymret med att köpa tråd från div.
vägrande svenska leverantörer kringgås enkelt via EU. Senast köpte jag från en grossist i
Italien, som levererar till skotillverkningsbranschen - lika enkelt som om det varit en svensk
leverantör i Småland. Har även konstaterat att av de 240 kulörer som tillverkaren Amann
Group listar för Serafil 30 finns kanske en handfull att få (för företag!) i Sverige. Nere i
kontinentaleuropa kan jag som privatperson hitta leverantörer som säljer alla kulörerna
- EU är allt en underbar uppfinning för oss som bor i civilisationens utkanter!

Nå, nu några år senare, har jag bestämt mig för att min kära blå SailRite Ultrafeed LSZ-1 inte
längre behöver vara ständigt flytt-/transporterbar (som standard). Det har inte blivit många
utflykter sedan jag tog över den där lådan - så nu blir det kittet med arbetsbord och servo-
motor
... Jag har ju en hel villa att breda ut mig i - så bordet ska nog få ett vettigt eget hörn,
t.ex. bredvid där de två Husqvarna-maskinerna står, en CI 21 och en CI 21A... Ska bli riktigt
spännande att få hem grejerna.

Och det går ju enkelt att lyfta loss symaskinshuvudet, återmontera den ordinarie motorn och
MonsterII-svänghjulet - och ställa den i transportboxen igen om det är behov av en resa någon-
annanstans helt oväntat... ;-)
/Odd

Senast redigerad av Polar300 den 2020-07-05 klockan 18:48. Anledning: missade länken, nu är den med
Polar300 är inte uppkopplad   Svara med citat