Visa ett inlägg
Gammal 2016-10-23, 21:17   #7
Marron Marron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 239
Citat:
Polar300 skrev: Visa inlägg
Man ska tydligen inte slappna av och ropa hej förrän man verkligen är över bäcken!
Snubblade som vanligt på vissa trögrörliga svenska märkesrepresentanters gamla monopolsjuka:
"Vi säljer bara till registrerade företag". Ha, löjligt!

Så för att få mina initiala 5 koner med Serafil 30 fick jag alltså vända mig utomlands; I Tyskland (och i Storbritannien - men dom har ju skjutit sig själva i foten och försvinner snart som alternativ, så det är lika bra att börja putsa på tyskan) håller man inte på med såna där fånerier; finns det en intresserad kund (som betalar för sig) - så levererar man. Punkt. Svårare än så är det inte med EU...

Eugen Bender GmbH & Co. KG i Nürnberg kände sig uppenbarligen, med traditionell tysk artighet, "djupt tacksamma" för min beställning. Vilken skillnad i bemötande för att få sälja lite sytråd!
Bor man som jag i en liten by långt ute på kusten så gör det ingen större skillnad om trådrullarna levereras från Nässjö eller Nürnberg. Postleverans som postleverans...

(Ännu efter årtionden i dessa Ett-EU -tider, med fri rörlighet enligt dom fyra grundpelarna, så fattar tydligen inte vissa svenska märkesrepresentanter att dom stryper sig själva med en sån gammal antik 'skyddad monopolmarknadsinställning'!)

Nåväl, nu får jag både tråd och nålar till min ryggsäcksrenovering levererade
hem i postlådan i byn ute på landet. Nu försöker jag igen: Skönt...
Mycket intressant om din nya symaskin. Vill gärna veta hur den sköter sig.
Tråkigt att inte kunna köpa från Sverige.
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat