Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-16, 13:00   #12
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Citat:
Lithia skrev: Visa inlägg
Så här gör jag när folk frågar varför det är så dyrt att handla av mig. De flesta blir väldigt förvånade, de tror nämligen att man bara "kör tyget lite snabbt och lätt genom symaskinen och så kommer det ut en färdig produkt på andra sidan" eller något likn. :P
HAHA! Ursäkta jag gapskrattar, men precis så tror de det är!!!
Båda med sömnandet och nu med maskinbroderi. När det gäller maskinbroderi tror vissa att det bara är att nonchalant sätta dit tyget och trycka på "start", oavsett förlaga/bild (ingen tanke på stygnsättning och storlek på brodyren)! Knappast.

Som vanligt är det klädkedjornas fel. Allt görs i fattiga länder så folk förstår inte varför en handduk med brodyr måste kosta mer än 30 kr typ. Eller en klänning måste kosta mer än 400!

Och för min del tror folk att för att jag syr till dockor i liten storlek måste det väl vara enklare och snabbare och måste väl kosta 1/6 priset mot människokläder för det använder ju bara såå lite tyg?! (1/6 säger jag bara pga skalan ) Knappast!

USCH.

Trådstartaren:
Du har fått bra tips med att skriva upp prisförslag och jämförelse. Visa det för den snåla kvinnan. Om hon fortfarande inte är nöjd så får hon gå till någon annan eftersom det tydligen är så mycket billigare! (haha)
Och att du ibland gör grejer gratis/billigt beror på att du vill det du själv personligen, som en gåva. På samma sätt som någon vill sticka en tröja åt en vän som en vänskapsgåva. (jag personligen försöker bara ge gåvor till människor som värdesätter mitt arbete och vet tiden det tar att göra)

usch, jag kan verkligen bli arg på sådant här.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat