Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-30, 14:59   #12
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Hmm, ja du, det är svårt att säga. För andra program finns det många bra sidor som recenserar dem och jämför mot varandra. Men för brodyrprogram (som har manuell digitizer, den punkten är viktig) så är det dåligt på den punkten, även om man letar på engelska.

Dessutom är mycket få av program som man kan hämta hem en provversion för att testa (trial) och se om man gillar det eller inte. Embird är en av de få.

Då köper man i princip grisen i säcken. Man får lita till folk som bara har jämfört enstaka program med varandra om ens det och det blir inte riktigt rättvist och neutralt. Fråga 10 personer så får du 10 svar på vad som är bäst.

Jag kan fortfarande inte säga om jag gjort ett bra köp eller inte prismässigt.

Sedan finns det program som är "gratis" men visar reklam under tiden (oc kräver att du har uppkoppling hela tiden, det känns lite "spyware-aktigt") det är Stitch Era. Har inte riktigt bemödat mig att lära det programmet dock. Det *ser* mer flashigt (och mer nutida) ut än Embird helt klart (embird ser fortfarande ut som någonting från 1995). Men frågan är om det producerar bra resultat utan för många buggar.

Om man har stor portion tålamod och tycker Yahoo grupper är bra forum för kundrelationer och frågor så visst kör på Embird, det är trots allt bland de billigare programmen (haha, visst, som om tusenlappar är billigt!) och man kan göra en hel del.

Du kan fråga Embird-programmerarna om du får prova igen för om du glömt hur det var och att det var längesedan så tycker jag att de borde säga hur du kan göra det igen. Annars missar de kund. (själv skulle jag köra sökningar på embird och balarad i filerna och i registereditorn och avlägsna dessa men det är avancerat och kan ställa till med mkt om man inte vet vad man gör)

Sedan är frågan om man får prova digitizer-delen eller om det bara är manager delen som man får testa? Kommer inte riktigt ihåg.
För att skapa nytt så måste man ha studio också och det kostar extra. I standarddelen ingår bara Editor där man kan editera befintliga broderingar (genom att t.ex. flytta runt stygnen) men inte skapa nytt.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat