Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-01, 18:24   #31
PernillaFe PernillaFe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 40
Kollar nya bilder och skriver på min blogg

Jag läser aldrig i forumet, det var min mamma osm tipsade om den här tråden. Så jag tar chansen att skriva vad jag tycker.

Här på Sysidan tittar jag på nya bilder och skriver på min blogg. Ibland publicerar jag enstaka bilder också, mest faktiskt för att länka till min Sysidan-blogg.

Bloggformatet ger större möjligheter att skriva än att bara publicera en bild i taget. Om man klickar på "se alla bilder" kan man få se fem bilder på samma projekt - men man måste klicka en gång per bild för att se alla. Det är inte så kul tycker jag! I bloggen kan man skriva allt om projektet och stoppa in alla bilderna samtidigt.

Det är jättebra att bloggarna har fått en egen flik som är åtkomlig från hela sajten. Då kanske fler läser där än när de bara var länkade från förstasidan.

Bloggarna saknar länkar nederst till "nästa sida", tycker jag. I en blogg brukar man kunna följa samtliga inlägg ända till början, med "nästa sida"/"tidigare inlägg"-länkar.

Det finns fortfarande ingen automatisk länkning från "min sida" till min blogg på Sysidan. Det tycker jag är synd.
PernillaFe är inte uppkopplad   Svara med citat