Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-01, 20:41   #22
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Jag hoppas innerligt att min gamla Pfaff kan fortsätta att tjäna mig troget, vill helst inte kosta på en ny symaskin. Men det är ett par egenskaper jag suktar efter nu. Jag var på en sydag för bh-sömnad och det var en brokig samling symaskiner vi hade: några gamla gröna Husqvarnor, en nyare Husqvarna Opal, Janome EasyJeans, min gamla Pfaff Creative och en mera avancerad Janome samt några jag inte minns. Allas våta dröm var knälyft för pressarfoten och gärna inbyggt automatiskt trådklipp.
Men för säkerhets skull ska jag kolla vidare i symaskinsdjungeln.
Snart har jag möjlighet att i lugn och ro kolla en mera avancerad Brother. Då vill jag se har bra den kan klara matningen fram- och baklänges på några av de halkiga eller tunna/slinkiga specialmaterial jag syr i. Dessutom undrar jag om mina nuvarande pressarfötter kan passa. En bra pressarfot gör halva jobbet.
Sen kan jag kolla bättre på Syfestivalen och verkligen praktiskt känna på om en mera avancerad JUKI skulle funka för mig. Om inte de maskinerna känns rätt så lutar det nog mest mot en ny avancerad Pfaff. Jag vet flera som har sådana och som är helnöjda.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat