Visa ett inlägg
Gammal 2022-07-25, 11:55   #2
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Efter service skulle jag uppskatta värdet till 3000 kronor. I Sverige har människor inte förstått vilken fantastisk maskin det är samt vilka fantastiska symaskiner Bernina tillverkar. De är dyra, ja, i nyinköp. Jag har en likadan symaskin, den är tillverkad 1972. Jag har aldrig haft in den på rep. Går som en klocka än.

I USA, du kan roa dig med att gå in på Ebay och kolla. De ligger på 5000 kr och uppåt.

Ett tips, kolla här dessa Berinor är från 60-talet, 6 års garanti på dem och 2 500 kronor. https://www.blocket.se/annons/stockh...anti/102044905

Fundera ett extra varv om du aldrig mer kommer att sy en endaste lagning, gardinuppfållning eller något alls. Att få tag i en begagnad Bernina symaskin är svårt. Du har bra sömmar t o m overlocksöm på den. Så...

Kolla även runt via Berninas hemsida och fråga ÅF vilket pris den betingar. Hur mycket service kostar. Dra av på priset, de lämnar garanti på varan och det kan inte du göra.

Men fundera ytterligre ett varv, nya maskiner har inte samma kvalitet och hållbarhet.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat