Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-16, 06:49   #8
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
JAAA - håller med till 100 procent den här listan med vad man vill o inte precis så känner / kände jag det när jag var hemma ett år.

Tur i oturen, eller vad man ska säga-du vet nog vad jag menar - att era ungar är utflugna. Visst älskar man sina barn, jodå , men det är ju mer jobb med fler personer hemma...
Nu är ju sommaren på G oxå, då är det så gott att tex gå ner till havet o bara glooooo (bor 5 min från havet, vilken lycka ) så då är det kanske ännu lättare att koppla av o tänka genom egna o andras krav - inbillade o verkliga.
För visst kan de vara inbillade, tycker i alla fall jag. Man tror att "alla andra" har städat, hemlagat,är välgympade, har en jääättestor vänkrets som man ordnar fantastiska trädgårdsfester för, läser alla kulturella böcker + har ett great sexliv mm.

he he he

ps har alla de här kraven nåt o göra med våran generation ??? själv är jag 50-talist, den bortglömda generationen, mellan de starka kvinnorna från 40-talet o rebellerna på 60-talet. Själv var man ju bara ett "disko-offer"..... utan jättestort politiskt engageman...
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat