Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-09, 08:37   #2
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Hej
Kul att du hittade din fina maskin (jag har en likadan fast det var USB på den när jag köpte den), tråkigare med den andra biten. Det gamla programmet 3D som jag också har tror jag slutade funka någonstans vid Windows Vista eller så. Till Windows 10 tror jag inte du kan få det att funka. Eventuellt kan du gå in på Husqvarnas sida och kolla med supporten där. Själv har jag precis köpt ny dator och tänker köpa Embird p g a att det är MYCKET billigare än HQ:s program. Jag har massor av broderier som jag har lagt på en extern hårddisk och dessa kommer jag ju kunna använda i Embird. Här kan du läsa mer om Embird http://www.embird.se/ och där kan du också kontakta dem och få svar på hur du gör med disketter o dyl.
Det där med diskett - har du diskettläsare till din dator så borde du väl kunna ladda in broderifilerna från disketterna och sedan använda dem i det nya programmet.
Vad gäller att bygga om till USB - en kostnadsfråga skulle jag vilja säga. Det är ju trots allt inte några nya maskiner vi har (min är från 2006). Jag fick lägga 5000 kr på den förra året p g a pressarfotslyften gick sönder och det sved kan jag säga. Men f ö är det en underbar maskin, en riktig slitvarg som jag broderar på VARJE DAG.
Det var mina funderingar. Lycka till!
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat