Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-20, 18:25   #7
mortilltre mortilltre är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 52
Jag har ingen erfarenhet av just det mönsterpaketet med "de bästa damtopparna" däremot är jag väldigt nöjd med den tröjmodell som finns i Ottobre woman 2 2007. Det är en ganska figurnära tröjmodell med vanlig isyddärm. Till modellen finns tre framstycken, en slät och en med lite rynk mitt fram och en v-ringning med infodring för lite stummare tyg (alltså själva infodringen), den längsta ärmen är trekvarrtslång, men det kan man ju lätt själv förlänga, dessutom innehåller tidningen en vanlig kortmärm, en puffärm med resårrynk i ärmslutet och en puffärm med manchettlikanande avslut. Alla delarna är kompatibla med varandra. Dessutom innehåller numret en bra modell på linne, och en hel del annat matnyttigt i basmönsterväg. Jag har sytt flera toppar till mig själv utifrån just det numret och har blivit nöjd varje gång. De större storlekarna är dessutom anpassade för en något större byst och jag har sett bl a på några engelskspråkiga sybloggar att mönstren då fungerar utan några ändringar.

Själv köpte jag numret just för att komma åt tröjmönstret, och vill man som du förlänga för att göra tunikor eller klänningar borde det gå alldeles utmärkt. Det enda som saknas är ett bra tröjmönster med raglanärm, så det får jag fortsätta leta efter. Och priset är ju ungefär samma som för paketet med "de bästa damtopparna".
mortilltre är inte uppkopplad   Svara med citat