Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-13, 06:40   #33
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Citat:
Gumpan58 skrev: Visa inlägg
Men du vad duktig du är! Hur fixar du det där? Jag vill också kunna
göra det! Det där är ju super! Berätta är du snäll!! Det ger så klar
bild hur det kommer att se ut.
Jag tog bilden på tyget, förminskade den och kopierade den några gånger och lade bitarna intill varandra så att jag fick en lagom stor "tygbit". Sedan tog jag Burda-bilden på klänningen och lade den som bottenlager i en ny bild. Så kopierade jag in "tyg"-bilden jag gjort som ett lager ovanpå och duplicerade det lagret. Gjorde klänningslagren lätt transparenta och använde blandningsinställningen "burn". Då lägger sig de röda lagren över den rosa klänningen medan det vita förblir vitt. Jag använder gratis-programmet Gimp som du kan hitta på gimp.org och windows-versionen finns att ladda hem från http://gimp-win.sourceforge.net/
Tyvärr är det inte alltid så här lätt att hitta en lämplig blandning av bildlagren. Om dessutom bakgrunden finns kvar måste den maskas bort för annars blir den också färgad. Om du tittar i testforum ser du några bilder som jag färglagt men som krävt en hel del pyssel. Det är ett roligt pyssel dock. Så här kan det se ut på skrivbordet. Har du redan Photoshop elements installerat så kan du göra samma sak där. "Hemligheten" är att göra lager och blanda dessa på lämpligt sätt.
Bifogade bilder
 
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat