Visa ett inlägg
Gammal 2004-11-29, 19:14   #20
Maya Maya är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 119
Uppgradering för endless hoop

Hej Jan,

Efter samtal idag med Stefan Sandberg marknadschef för Husqvaran symaskiner i Sverige, har jag erhållit följande information. Det finns ingen uppgradering och kommer sannolikt inte heller att finnas i framtiden av endless hoop till Prof.Plus. Det heter att man inte kunde få denna båge att fungera med detta redan "antika" program. Således kommer det bara att funka till 3D-programmet. Det finns redan nu möjlighet att stygnsätta egna broderier om man nöjer sig med den engelska uppgraderingen och inte avvvaktar den svenska till våren 2005.
Således kan man sammanfatta Husqvarnas skamliga affärspolicy enl följande slit och släng filosofi. Jag köper mitt första designerprogram 2000-01 det blev redan omodernt inom loppet av ett år Då lancerades Professional plus som jag inköpte för 11.000:- 30/4-02. Det verkliga priset låg omkring 14000:- för jag hade då lämnat tillbaka det ursprungliga och fått "rabatt" som det heter. Nu vill dom ha ca 4-5000:- igen av mig för att jag skall få den senaste uppgraderingen. Jag har aldrig på marknaden sett att en uppgradering av andra kända lite större grafiska program kostar ens en bråkdel av vad vi Husqvarna ägare får betala. Det är verkligen på tiden att vi protesterar.
Finns det intresse för att formulera en gemensam protest?? Kom med förslag!!
Hälsn
gunilla
Maya är inte uppkopplad   Svara med citat