Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-30, 18:21   #1
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
Angry Janome 350e startar om när USB sätts i

hej alla! Det går troll i allt jag ska göra den här veckan! Jag har en Janome 350E som jag då kör med USB minnen. Idag när jag skulle brodera lite så la jag över de filer jag ville ha (som vanligt) Först kunde jag inte se några filer fast när jag kontrollerade det så fanns de där. Då tänkte jag att jag kankse gjort dem för stora och att de därför inte visas i "My Design" jaha och då stoppade jag in dem i Truetizern och så över med filerna igen på USB minnet... då kommer jag inte förbi efter startskärmen där det står att man inte ska röra några knappar. När jag sedan trycker på My design så blinkar denna knapp till och så startas maskinen om och hänger sig.
jag har testat att bryta strömmen helt och dragit ur sladden och låtit den starta om och satt i minnet när den bett om det och samma sak sker hela tiden.

(Visserligen kanske det inte är det vackraste jag kan tänka mig att brodera men att maskinen skulle tycka det var så fult att den hellre går och lägger sig har jag svårt att tänka mig)

Någon som har en aning vad som är fel eller vad som händer!? jag vågar inte prova något mer innan jag bett om råd... Maskinen och samma USB minne kördes i förmiddag utan problem.

suck!!!
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat