Visa ett inlägg
Gammal 2013-06-04, 13:15   #4
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Skulle det vara något fel på maskinen, så är det att kontakta sewingmachinedirct. Dom brukar vara villiga att hjälpa till. Det var nyss ett ärenden om en overlock köpt därifrån som inte fungerade. I värsta fall får du skicka maskinen tillbaka till england. Jag har inte hör någon vara missnöjd med det företaget.

Det brukar följa med 50 1000metersrullar med sytråd, saxar, måttband, sprätt m.m.

Det brukar inte följa med mer än ett par spolar, så det behövs fler.

Nöjer du dig med begagnade spolar. så kan du få en ett gäng av mig. Jag köper färdigspolade undertråd min broderimaskin, och det är samma sort spole, så det blir ett gäng. Maila över din adress.

Jag tror att du gör ett par val av NV 20.

en fot jag gillar mycket är walkingfoten. Den är jättebra när man syr tyger som vill töja sig och flera lager av olika tyger. Den foten gör att den matar på översidan också.
En fot för osynligt blixtlås är också bra att ha. Det är en annan fot änden som föjer med.
1/4 inchfoten är inte fel heller, förutom lappteknik är den jättebra när man syr stickningar. En fot jag också gillar till raka stickningar är Stitch In The Ditch Foot (vet inte vad en heter på svenska), den har en skena i mitten. Ställer man in nålen i sidläge och låter skena följa kanten så är det jättelätt att få raka sömmar. Vill jag ha två sömmar brukar jag sy använda stick in ditch footen till den yttre sömmen och 1/4 inchfoten till den inre. Stick in the ditch foten gör också att det är lätt att sy mitt i en annan söm.

Rätt pressarfot till jobbet gör det mesta av jobbet och det är jättelätt att lyckas. Att köpa till pressarfötter är det bästa sättet att uppgradera sin maskin.

Jag tror inte att du kommer att sakna det extra bordet. Har själv ett extra bord man har knappast använt det.

Du ser vilken pressarfot som rekommenderas i fönstret där du väljer stygn.

Senast redigerad av bila den 2013-06-04 klockan 13:34.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat