Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-29, 20:59   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Det är viktigt med beröm när det gäller människor. Men jag tror att maskiner också uppskattar det. För när jag lämnade in min huvudmaskin på service bara för att jag ville det inte för att den behövde det.. så gissa vad hände? Jo Brothern blev jättesur och strular med trådspänningen. Så de har nog känslor de där!

Och ibland klappar jag på maskinen när den gjort ett bra jobb.

Maskinen på jobbet (jobbtränet närmare bestämt) är jag elak mot... Bara syr på av 17 och rengör inte... svär och skäller på den.... En gång slog jag rentav på den. Och den trilskas ibland. så det ligger nog något i det, att behandla dem med rätt attityd!
(maskinen i fråga är inte någon skitmaskin, det är en sentida pfaff med övermatare, förmodligen just precis innan HQ köpte upp pfaff, heter något i stil med jeans&satin)

Nu när jag skrev detta här så tänkte jag att ja jag får nog vara snäll och rengöra och olja den lite på torsdag. Jag är trots allt glad över att jag fick byta maskin där för innan hade jag en riktig lågbudgetmaskin som jag inte trivdes alls med, helt otäck. hahaha.... Ja jag får se till att vara snällare..
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat