Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-22, 17:45   #7
Läderlappen Läderlappen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2013
Inlägg: 8
Tack för svaret, bra förklarat. Tanken är att jag ska sy ihop två lager med 3 mm tjockt plattläder till ett hundhalsband, helst maskinsytt om det går (totalt 6 -8mm, kanske lite mer). Har aldrig sytt i tyg eller jobbat med läder så jag försöker lära mig så mycket jag kan. Ingen stor skala i nuläget förrän jag vet om jag kan få till hundhalsbandet som det ska vara. Ska också försöka sy andra liknande produkter i andra material framöver.

Om husqvarna licenstillverkade sina maskiner från Singer borde väl delarna från båda märkena passa till båda maskinerna?

Kan en sådan här Singer 110w150 vara något? Det är en sådan du menar är en maskin med cylinderbädd förmodar jag.

http://www.ismacs.net/singer_sewing_...99/110w150.jpg Skulle denna duga till tjockleken på lädret och få till bra hållbara sömmar trots tjockleken? Är det en sådan som kallas sadelmakarmaskin eller är det något annat? Hur fungerar matningen på sådana här, snurrar någon del av cylindern under materialet? Vad är skillnaden på en dylik maskin och en skomakarmaskin?


// eder Läderlapp
Läderlappen är inte uppkopplad   Svara med citat