Visa ett inlägg
Gammal 2004-02-20, 22:19   #4
AnnikaP AnnikaP är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 48
Hej igen.
Ja nu vet jag vad du syr för väska... Jag fick hem mönstret till "Marinas necessär" idag, så nu ska det sys, det enda som ev. kan stoppa mig är blixtlåset! Jag syr nämnligen inte kläder och har aldig sytt i ett blixtlås så det kan bli intressant. Men beskrivningen var bra så jag håller tummarna. Nej kläder är inte min grej utan jag har smittats av "lapp-bacillen". Jag har i många år velat lära mig lappteknik & quiltning men har aldrig tagit mig tid. Men så för ett drygt år sen åkte jag på en helg kurs och är nu fast...( köpte dessutom min drömmaskin för en månad sen så nu är det bäst att jag syr) Väskorna jag syr är mönster från Mias Quiltbod i Surahammar (se länktips) det var även hon som ordnade kursen jag var på. Den ena är i en teknik som heter "Mended Hearts", det är en vansinnigt rolig teknik som även funkar till bonader mm. Den andra väskan har hon ännu inte lagt ut på hemsidan men om du ska på syfestivalen så kan du titta på dom i hennes monter. Jag är nästan säker på att hon har nått exemplar med. Dom är superenkla och går fort att sy vilket är ett plus tycker jag, då tröttnar man inte utan hinner få den klar.
Hoppas att vi hörs igen!
Annika
P.S. Undrar du mer om väskorna så säg bara till.D.S.
AnnikaP är inte uppkopplad   Svara med citat