Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-28, 16:14   #6
Myrbäcken Myrbäcken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 7
Citat:
syfantasten skrev: Visa inlägg
Det finns ganska många damer även på nätet som gör sin egen med hjälp av silvertejp...Det som är ganska häftigt att se att provdockan får samma hållning som orginalet. För länge sen läste jag en artikel i Treads där man jämförde 3 varianter av hemgjorda provdockor, i en variant använde man sig av gipsbindor och gjorde en gjutform av detta som man sen fyllde med någon slags plast som jag fick veta användes till isolering. Jag mailade företaget som sålde någon slags grundsats för tillverkningen. Senare när jag renoverade min lägenhet tillbringade jag mycket tid på byggvaruhus och hittade en sprayflaska med isolering som man sprutade in i tomrummen när man bytte fönster för att få det tätt. Fördelen med den här varianten var att man kunde nåla i dockan. Men det skulle gå åt ganska många sprayflaskor...
Jag har en vanlig Diana kanske den heter som jag tänkt linda med vadd och en gammal BH så den får mina former och det verkar vara lite så den här provdockan fungerar fast med lite standardiserade tilläggsformer.
Läste om en tjej som anpassat sin provdocka genom att sy ett tajt grundmönster som hon klätt sin provdocka med och fyllt ut hålrummen med vadd.

Tack Karin
Det låter som en bra idé att göra en direkt "avgjutning" av den egna kroppen. Jag får fundera lite till på hur jag ska göra! Det var väldigt kul att få läsa din berättelse och jag tror det är en rolig process att tillverka en egen provdocka.
Glada Hälsningar
Lilian
Myrbäcken är inte uppkopplad   Svara med citat