Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-24, 22:22   #29
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Jag har ju ingen aning om havande katter, vi har alltid kastrerat våra snabbt, men det som är lite konstigt med Hjalmar är att hon är så kraftig.
Ikväll när jag var ute och sa Godnatt () så ville hon klösa och småbitas när jag tog henne på magen. Inte hårt men ändå. Kanske var hon bara kittlig, som vår Homer är, eller kanske dom blir lite mer känsliga i havandets tid? Som sagt ingen aning. Vi får väl se..

Men vi är som nyblivna föräldrar. Jag rafsade i kattlådan hennes och med pigga och uppskattande ord berömde jag henne för att hon hade skitit i lådan Vi skrattade sen som besatta maken och jag..
Hon har nog skitit förr, hehe.. men att hon gjorde det på lådan, som om hon aldrig gjort annat. Jag tyckte det var jätteskönt. Ville också kolla så avföringen var maskfri.

Ingen av våra katter har haft mask trots deras fyra månader/års uteliv och musätning. Men Hjalmar hade gulvita grejer hängande ur baken, såg ut som droppar eller trådar, antar det var mask. Nu är dom borta men jag ville ändå kolla i lådan.
Nu känns det lite lättare att lämna henne därute, hon sover ju hela tiden, och att hon går på lådan känns ju skönt, hon lider då inte av nödighet och inte kommer ut för att göra av sig..

Jag önskar ibland att jag kunde stänga öronen och strunta i alla hemlösa stackare, men det är svårt. Vi hoppas på svar på våra annonser, vi har diskuterat många gånger vad som händer om vi inte får nåt svar men vi får väl avvakta lite.

Fick inget svar på katthemmet ikväll, får prova på nytt imorgon..
Undrar bl.a om mjällen är nåt kvalsterliknande och kan smitta vidare, eller om det bara är mjäll.
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat