Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-24, 15:06   #23
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Ja, det är verkligen synd! Det är svårt att få tag i hem till vuxna katter.. jag ska ringa till ett katthem ikväll, för att få lite råd.
Bl.a till varför Hjalmar har "mjäll". Hon verkar ha nåt mjäll-liknande i pälsen, är bara lite rädd att det är nå parasiter..

Hon är ju så go´. Jag är så himla blödig också. Jag kan börja gråta mitt som det är, bara av tanken på alla hemlösa katter som det finns. Läste på hittekatten.se att det finns visst 20.000 bara i Stockholm.. Det är ju j-la fruktansvärt!! Upprörande.

Hjalmars tidigare öde vet vi ju inte. Klart är ju att hon har varit inne tidigare, ingen helt vildbatting med andra ord. Hon kommer numera när vi ropar på henne, om vi ser henne förstås..

Och ja, Asawi, maken och hon är ett team i garaget. Våra egna katter föredrar ju mej, synd nog, men se Hjalmar hon är tacksam för alla intresserade.. så henne kan han goas med hur mycket som helst..

Imorgon ska vi sätta in en kattlucka i garaget. Hon ligger på ett rensbord, på en matta, filt och en av mina tröjor.. det fläktar från luftvärmepumpen, hon har blötmat, torrfoder, och friskt ofryset vatten på golvet.. Och nu har hon en kattlåda också, så hon behöver ju inte ut om hon inte vill . Och hon vill ju INTE alls ut. Nu har vi -23 grader och det är ju inte mysigt det minsta..!
Imorgon ska det dock bli varmare, inte mer än -10 så då blir det ju lite mer humant. Maken är sjuk och har just blivit feberfri så imorgon kan han sätta in kattluckan, och då kan man ju andas ut lite.. det är jobbigt att ränna ut i garaget hela tiden och varje gång ligger hon ju och mår gott, men man måste ju ändå kolla...
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat