Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-03, 10:39   #35
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Nu handlar det här om rökning. Rökare drar jättegärna in andra dåliga saker för att berättiga sin dåliga vana. Det är väl dumt, eller hur?

Men så är det ofta med missbrukare, man försöker försvara sitt missbruk och resonera och komma på dåliga svar. Självinsikten är dålig. Bara man får sitt drog så är det bra! Även om rökare vet att de har fel så försvarar de med dumma ursäkt.

Jag förstår inte varför rökare gnäller att de blir påhoppade? Det är ju en valmöjlighet, inte en rättighet att röka. Och om man gör så att oskyldiga lider och blir förgiftade i sina egna hem är det väl en fruktansvärt egoistisk gest? Var är sympatin och förståelse för andra? Nej just det, man måste ju ha sin drog, därmed basta.

Det märks att du inte vet vad du pratar om utan bara har åsikter om det. Är man rökare så finns det ett behov. Det är inte bara att låta bli. Vi har ingen dålig självinsikt. skriver mig som rökare nu fast att jag inte rökat på två dagar, och du ska veta Helen att jag har ett helvete som jag inte önskar någon annan. Du skriver att det är en valmöjlighet. Det var det när jag började. Jag hade att välja mellan att vara ensam eller med i gemenskapen. Jag valde gemenskap.DÄREFTER UPPHÖR VALMÖJLIGHETEN. De flesta är inte egoistiska, men som ilsken motståndare eller som i ditt fall allergiker så tycker man oftast det, för man ser det man vill se. Förståelsen för andra har krossats i takt med att förföljelsen har blivit värre. För varför ska "vi" ha förståelse när inte "ni" har. Du skriver att vi kommer på dåliga svar för att försvara oss. Vem bedömmer om svaren är dåliga? Kan det inte vara så att ickerökarna inte vill lyssna på dom förklaringar dom får, för att dom inte förstår det utan reagerar precis så som du. Genom en massa förutfattade meningar och antagande om rökare och hur dom är.

Såg att det inte blev citat som det skulle varit. Ber om ursäkt för det. Översta delen av inlägget är Helenas.

Senast redigerad av chery den 2009-07-03 klockan 10:59. Anledning: Påekan att det inte blev citat eftersom Helenas inlägg gått ihop med mitt.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat