Visa ett inlägg
Gammal 2021-03-16, 11:58   #4
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Citat:
suskal skrev: Visa inlägg
När jag gick kurser för flera år sedan använde vi Powernet för bandet som går runt kroppen och oftast knäpps med hyskor och hakar. Kupan gjorde vi i Duoplex eller Vadd. Idag finns det flera material att välja mellan t.ex. Scuba eller stumt Flor i kombination med spets. Sådana material finns inte hos Bibbis Textil.

Hos B,Wear hittar du allt som behövs för att sy underkläder. Bodil Friman ger Corona-anpassade kurser i BH-sömnad och anpassar ett mönster för ens egen kropp. Hon provar ut rätt bygel för en själv. Det blir stor skillnad jämfört med en standard köpe-BH där bygeln kan bli fruktansvärt obekväm.
Om du inte är van att sy BH rekommenderar jag en kurs (material o mönster ingår) och gärna ett färdigt kit att fortsätta med. Jag har tvättat mina i tvättpåse i tvättmaskin 40 grader. Resårer och spetsar håller stilen år ut och år in. God kvalitet och fin passform lönar sig.
Att Bibbis textil har har allt har jag inte påstått. här är en länk till Bibbistextil och det material som hon har till försäljning.

https://www.bibbistextil.se/webshop/...erial-31490740
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat