Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-27, 17:32   #20
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Citat:
mariatherese skrev: Visa inlägg
Det är helt oacceptabelt för mig om någon skulle gå in i ett inlägg jag har skrivit och ändrar det - oavsett avsikt.
Det är lätt att säga men inte lika lätt att applicera - tex de fall där någon fäller ett mindre smickrande omdöme om en annan person i diskussionen, men i övrigt skriver ett vettigt inlägg.

Det är min erfarenhet att om man bara tar bort det lilla tillmälet man slängde ur sig i debattens hetta så uppfattas det mindre störande för personen som skrev, än om man kapade bort allt som denne ansträngts sig för att skriva ned. (Ibland måste dock hela inlägg bort förstås, det beror helt på vad som skrivits)

Men jag håller med om att peta i inlägg för att fixa stavfel etc är att övermoderera - en persons sätt att skriva är ju dennes personlighet och egenskaper och det skall man inte ändra, så länge inlägget följer våra regler.

De två typer av inlägg vi fått mest rapporter om under åren är dels personangrepp - det kan faktiskt vara en rätt bitskt ton här ibland, när det hettar till - och ju snabbare vi kan "släcka" en sådan debatt desto mindre skada blir det.

Det andra är upphovrsättsbrott, länkar till kopierade mönster, uppmaningar om att dela med sig av köpta broderier. Knepiga frågor och inte så lätt att dra en gräns för vad som är OK och inte. Dessa saker har vi nu sagt att Ullis och jag skall kika på, innan de modereras.
clindh är inte uppkopplad   Svara med citat