Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-18, 16:58   #11
Elisabeth73 Elisabeth73 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 100
Men om man tänker rent logiskt då... ånga används ju för att ta bort skrynkel. Frågan är då, hur klarar ånga av att göra detta utan tryck från ett strykjärn? Trycket på ångan måste ju rimligtvis vara högre då, men borde inte tyget bara "flyga iväg" då om det inte finns något bakom?


Jag har arbetat Med många artister då jag arbetade som werdobe ansvarig på globen och samma sak när jag arbetade nere på Mallorca.

När jag skulle göra i ordning scenkläderna åt artist och dansare andvände jag nästan bara ångmaskin so då hette steemer.
Ångan som kommer ut är extremt varm och ångan är så finfördelad att alla skrynklor och veck försann som i ett trollslag. Jag kan garantera att all svettlukt också försvinner !!
Ni kan ju tänka er hur kläderna efter uppvisning kann lukta mycket illa och alla scenkläder kan man faktiskt inte tvätta så ofta.

Jag andvände nog mer avacerad ångapparat då jag fick andvända destilerat vatten.


Men jag är jättesugen att köpa en ångaparat Jag måste ju nästa pröva och se om denna håller samma klass som dom på Globen och Mallorca.
Elisabeth73 är inte uppkopplad   Svara med citat