Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-06, 12:35   #68
avslutad111024 avslutad111024 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 415
oj redan

Oj de var snabbt sytt men fin blev din randiga väska.
Appropå kassar fick jag höra något kul igår.
Min svärfar hade fått en liten plast-båt i betalt för ett jobb. Kommer hem och säger åt svärmor att nu skall vi åka o fiska. Hon är så fisketokig blev så glad för den här båten !!!!

Ok på med båten på biltaket åkte iväg till sjön.
Det var den smalaste båt hon sett,,knappt fiskeväskan fick plats. Men de klev i hon och svärfar ,och två hundar en norrbottenspets och en finsk lapphund . Så rodde de ut och fiskade.

När de skulle iland så sa han åt henne att hoppa i land på bryggan. Hon är ganska ovig om man säger så kraftig och dålig att gå,,de gick inte alls det.
Så svärfar tog ett steg bredvid henne ,,varvid båten kantrade och svärmor åkte ikull raklång i båten som tog in fullt med vatten. Den ena hund sprang opp i skogen för han blev väl rädd,,så han fick svärfar leta efter.

Svärmors kläder var dyngsura och vad skulle hon göra . Frös ju i blöta kläderna och sitta i bilen hem naken ville hon ju inte heller. Aha de var då hon kom på jag har två plastkassar ,,hmm klippte hål som shorts,, en lidl kasse, Men näe den var för trång fick den inte över rumpan. Men med en konsumkasse gick de bra, så shorts av en plastkasse o blöt jacka fick hon åka hem. Vilken syn de måste har varit. Hade hon haft en tygkasse har de nog varit skönare shorts ha ha ha.
avslutad111024 är inte uppkopplad   Svara med citat