Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-07, 09:40   #12
ainamaria ainamaria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 2
Wink Kul med mönsgterprogram!

Tack för tipset om prgoram för att rita herrkläder Ann-Christin!
Johan, mönstren jag köpte var för ungdomar och såg ut som det man ser omkring sig tycker jag - fastän jag ser ju inte kanske inte på dem så kritskt som du kan göra som är ung! kankse kan du hitta dem på bildrna på nätet? jag har inte haft tid att pröva. Då det gäller symaskin tror jag att man alltid har glädje av att äe en själv eller kunna låna på nära håll. Jag köpte en Bernina då jag var tonåring för de allra första pengarna jag någonsin tjänade själv.Det har jag aldrig ångrat. Nu har jag visserligen en datoriserad Singer men en av sönerna (jag har två barn - söner)har övertagit min Bernina och den andra sonen har fått en symaskin av mormor.Syr man inte nytt so behöver man alltid laga och det kan killar bli lika bra på som tjejer.Sätt några applikationer eller jeanslappar på baken på dina jeans så hänger de med länge till. Idén att kopiera gamla byxors snitt som din mor föreslog är mycket anvädbart även om det kan varra lite svårt att bedöma vad som borde vara raka sömmar. Det skall bli spännande att höra hur det går för dig! Lycka till!
ainamaria är inte uppkopplad   Svara med citat