Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-15, 15:32   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Billiga priser... Nja lite svårt.

Bra utbud: Gårda Textilier på Kungsgatan i Göteborg, men ja dyrt är det. Bäst utbud på festkläder-tyger helt klart och stor butik. Men dyyyyrt som sagt. Men man hittar ibland roliga tyger här som man unnar sig ibland..

Myrins textiler, bland annat på övre husargatan men finns fler båda stora och små. En till stor som ligger i sävedalen(?). (tror gatan heter von utfallsgatan) Är ungefär som Olssons tyger som finns vartstans i Sverige men inte i Göteborg, man kan köpa stuvar för kilopris, och så ganska bra utbud på olika typer av tyger. I alla fall de 2 affärerna jag listat. Finns mindre Myrins-butiker som i princip bara har gardintyger.

Det har stängts ner så många tygaffärer att det är tråkigt. Speciellt i centrala stan! Min favorit stängdes ner pga att en kvinna blivit mördad i butiken. usch, stackarn.

Kanske inte tyger, men Knapp-Carlsson är ett måste, ligger på kyrkogatan i centrala Göteborg, säljer sybehör i en gammaldags butik. Rätt bra utbud.

Trikåtyger, MG tyger (eller vad de nu heter) som ligger i Bellevue, men jag tror att de bara har öppet om man kontaktar dem i förväg. Bra priser och det största utbud trikåtyger jag sett i sverige. Har också sybehör om de inte slutat med det.

Lapptäckstyger, ja, finns butik på Linnégatan, Patch, men som vanligt kostar det.

Panduro har tyger också, men jättedyra. Men de har i alla fall mer roliga/nya lapptäckstyger än de vanliga lapptäckstygbutikerna som verkar ha fastnat i tiden.

Finns också en liten butik ute i Partille på Vallhamra Torg, men de är jättetrevliga de som har den och man kan hitta roliga tyger ändå, och har bra priser på brodyrtråd.

Om du behöver adresser är det bara att kolla i gula sidorna.

Jag köper mest mina tyger från loppisar och från utlandet. Men ibland händer det att jag går och kikar runt lite!

Senast redigerad av ichigo den 2008-07-15 klockan 15:38.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat