Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-06, 16:47   #4
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
gulliga ni är !!

tack!

äntligen har jag hittat en maskin som faktiskt är lika knäppt broderande som jag själv är..

eftersom jag ofta gör helt egna brodyrer som typ tavlor mm så är det ju inte ovanligt att min konstnärs själ gör 6-8 lager av schatteringar i nyanser o då blir det tjockt o kämpigt för en vanlig brodyrmaskin.

trådarna blir sköra, nålarna behöver teflonolja, o det kommer upp undertråd, vilket jag inte alls gillar o måste pilla i tid o otid med trådspänningen.
enkelt hojtar monstret som tuggar på! ingen undertråd kommer upp.
dock fick jag höra att man inte kunde använda färdigspolad undertråd i Mb-4, vilket fick mej att sätta i halsen såklart.

men se det funkar ju visst o blir faktiskt mycket bättre, jag kör med ultratunn undertråd pga min brodyr typ o det funkar som ost på en hamburgare dvs perfekt!

en annan sak som gör mej lycklig är metalltråd. ja alla har väl försökt få metalltråd i lager på annan tråd o se det blir ju inte alltid inte så bra när man kommer i 3-4 lagret tråd. nu har jag provat i 6 lager o därefter kört med metall tråd, inga problem, lagom doserat o jämna fina stygn.. man kan säga att jag är riktigt nöjd med min julklapp.

det jag inte är lika nöjd med är ramarna, eller nu ljög jag, den stora 24*20 är toppen, lika så den lilla på 126*110 men den lilla töntiga??? hmm den klarar man sig ju brutalt utan!! men en mellanstorlek mellan den mellan o stora hade ju varit guld, jag får snart min kepsram, men det duger inte riktigt åt mej. så jag har precis beställt ramar från USA 12,5*25 , 24*24 samt 15*30 så kommer jag nog att bli riktigt nöjd.

en liten fortsatt utvärdering...
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat