Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-31, 13:18   #34
Lillstrumpan Lillstrumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 27
Ursäkta mitt sena svar, har en del internetproblem här hemma...
Ja jag håller helt o hållet med dig ninnami, en självrengörande Palladium känns som det bästa alternativet. Och det känns som att beslutet är taget att det blir den på elgiganten. Tefals kundtjänst har helt glömt bort mig men jag har inte heller ringt tillbaka o tjatat på dem för det känns oväsentligt ändå. My mind is set! Det enda som kan rubba mitt beslut är ju iofs strykskon. Jag har skickat in en mall av elgigantets järn till en återförsäljare o väntar nu på svar från dem. Men jag är hoppfull, det måste finnas en sko där ute som passar min Askungen!

Oxå var det strykbrädan ja... Suck! Det fanns inga strykbrädor för ångstationer på Ge-Kås som jag hade hoppats på. Det fanns metallbrädor från rörets men det var den varianten där man ej kan sätta stationen på, utan att den välter. Känner ju att jag vill ha en rejälare bräda ändå. Det du skrev ninnami om den brädan du såg för 550 kr, köp den! Tror det var ett bra pris. Såg en Rörets som såg likadan ut på elgiganten men den kostade 650 kr så det blir nog svårt att hitta en som är billigare. Om man inte hittar en begagnad vill säga. Den var däremot precis som du skrev, inplastad tyvärr. Det var ju däremot ett bra tips av ichigo att känna igenom plasten o se om man kan känna hur kvalitén är. Men å andra sidan kan det ju vara svårt för mig att utvärdera det ändå eftersom jag har noll erfarenhet att metallbrädor o inte vet hur det ska kännas när det är bra... Ändå värt ett besök för att känna lite på den tycker jag.
Men om man köper den o upplever att metallmönstret blir avtecknat på tyget man pressar på, kan man inte då sätta på ett extra lager vadd o ett nytt typ ovanpå? Jag har jobbat som möbeltapetserare o har lite sån vadd liggande här hemma som man använder vid omklädning av fåtöljer m.m. Det borde ju gå bra, om det inte drar åt sig fukten o håller kvar den längre än andra material gör. Det är ju den viktigaste egenskapen klart, att fukten kan passera o inte stanna kvar. Den är ju ganska tjock. Om ngn vet om denna vadd passar till strykbrädor, el vilken vadd man brukar använda, så skriv gärna en kommentar här!
Lillstrumpan är inte uppkopplad   Svara med citat