Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-08, 09:10   #8
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Det lilla resestrykjärnet har jag köp från Clas Olssons. Jag har en liten bords strykbräda som jag köp från i ikea. Den kostar 49 kr. Det har små ben men dom brukar jag inte använda. Den lilla strykbrädan brukar jag lägga direkt på bordet.
Oftast använder jag det järnet utan vatten. Det blir snabbt varmt och svalnar också snabbt. Jättebra när man vill stryka små aker. Och fungerar bra vid symaskinen.
Lödkolvsjärnet gör att man kommer åt där det är väldigt små utrymmen. Man kan byta stryksula efter de jobb man gör.
Vilket som är bäst är går inte att säga. Men det är en fördel att ha stryhjärn i lite olika storlekar, så man kan anpassa det efter det man behöver stryka. Att stryka barbiekläder med en stor strykstation fungerar inte så så bra.
Jag skulle rekommerad att du börjar med ett resestrykjärn, Clas Olsson tar 199 kr för sitt.
Och komplettera det med lödkolvjärnet senare om du tycker att resejärnet är för stort. Du bör kunna hitta det på syfestivalen och då sliper du portokostnaden och för se hur det ser ut i verkligen.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat