Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-08, 00:18   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Det ser verkligen ut som en lödkolv som fått lite dyr fot. Det är skälet till att jag inte köpt det. För att värmen då sitter primärt i staven och det skulle vara typiskt mig om jag griper tag i staven. Jag som "måste" ha en "modern" ångjärn som är plast överallt utan just undersidan och då bränner jag ändå mig ibland. haha.

Men ibland känner jag att jag skulle behöva en sådan.

Jag köpte förresten en "resestrykjärn" från Clabbe, som är ångdito. Jag gillar inte riktigt den för den är för lätt, ramlar lätt ner från strykbordet. Och för att det är något vitt pulver som kommer från den trots att jag fyllt och tömt (via ångning) vattnet många ggr över en tidsperiod. Så den har jag packat undan. Köpte den för jag tänkte att den skulle kunna passa docksömnaden. Och jo förresten, gillar inte heller handtaget, konstig form.

Min vanliga ångstrykjärn har fått mycket stryk.. Åkt ner i backen minst 20 gånger nu.. Plasthöljet är alldeles sprucken med hål som man kan peta in till innamätet - om man vill, men jag tejpar igen den... dumt. Men har inte hittat nån ny som "känns" lika bra. Jag skulle gärna vilja ha riktig ångjärn med bord till och en minivariant. haha.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat