Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-19, 14:03   #2
Fruhilde Fruhilde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 120
Om du velat unna dig en overlock så länge kanske du ska unna dig en babylock istället Nä jag skojar bara, dock med ett litet korn av sanning...

Jag tror att den billigare av de två modellerna är minst lika bra, men ibland är det förbaskat trevligt att kunna släppa på trådspänningen. Jag har bara ägt en 3034 så jag har aldrig provat en maskin som inte har den funktionen.

Jag tycker man får mycket overlock för pengarna med båda dessa. Jag har bekanta som har 1034 och de verkar ju nöjda. Däremot ska man inte begära för mycket. Min 3034 går bra och stadigt som en klocka, men över riktigt tjocka eller tätvävda tyger orkar den inte helt utan man behöver handdra igenom. Jag har klarat att knäcka nålstaget i en maskin som tur var blev det ett reklamationsärende, men såhär i efterhand tror jag nog att jag pressade maskinen för hårt den gången och i kombination med någon materialsvaghet i stången kanske så knäcktes den. Därmed inte sagt att den är dålig! Men den orkar inte vad som helst.

utöver ovanstående så tuffar den och går ofta hos mig och ställer aldrig med problem annat än när nålarna behöver bytas eller kniven slipas. Den är lätt att begripa också när man är nybörjare och lätt att trä.
Fruhilde är inte uppkopplad   Svara med citat