Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-26, 20:07   #9
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Jag gjorde en tejpdocka på min dotter, innan hon blev gravid. Den tejpen luktade vidrigt från plasten och fick stå en månad på toaletten till att börja med. Det är så olika på tejpmärken. Den blev ganska lik originalet. Lite större än originalet förstås. Något annat är ju inte tänkbart! Man får gratis rörelsevidd.
Sedan blev den inte så lik längre efter graviditeten Jag har funderat på att ta den som ett skal och fylla den med tätningsskum och göra en ny dockstomme som jag kan forma men materialt kostar några hundra + jobb så det får nog ligga bland kul idéer så länge.
En bra instruktion för att göra en skumbaserad docka finns på den här sajten. Bild finns här.
Själv har jag skaffat en som är mindre än mig själv och som jag sedan har stoppat upp så att den matchar mig bättre, sluttaxlad och på många andra sätt föga docklik som jag är.
Köpesdockan är delad nertill så den går att prova byxor med och stativet kan sättas så att röret går inne i ena benet, så visst finns det. Lösa ben är inte så användbart vad jag förstår.
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat