Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-20, 10:31   #5
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Grattis att du har hittat rätt. Jag bygger ofta om min Babylock, det tar bara ett par minuter. Det är i princip bara att flytta två nålar, fälla med kniven, ändra ett par inställningar, dra bort bordet och sätta i ett nytt. Och trä om måste man ändå göra om även om man har två maskiner, annars måste man ha dubbla uppsättningar med tråd. Och att trä om en babylock med luftträdning går jättesnabbt.

Tips köp inte för mycket tråd, till det mesta räcker det med av varje färg 4 rullar. Köp stora koner i dom färger du tänker använda mest och sedan 1000 meter rullar i andra färger. Bibbis texil har bra tråd till bra pris.

Att bra sätt om du vill använda fler rullar är att köpa sig en Bob´n Serge Bob`n Serge är en liten ask som du sätter på en av trådställen på din overlock, i den använder du vanliga spolar som du använder till din vanliga symaskin. Du kan ha upp 5 spolar tråd.
Jättebra när man ska fålla en tröja eller sånt och vill ha tråd som matchar exakt, kan behöver man bara ha en trådrulle av den färgen.
Tyvärr har jag inte hittat den i Sverige. Men här kommer länken jag skickat efter min ifrån.

http://search.nancysnotions.com/?q=B...=7&sp_cs=UTF-8
bila är inte uppkopplad   Svara med citat