Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-25, 20:43   #17
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Jag visste inte att det fanns impregneringsmedel man kunde köra i maskinen! Synd att jag inte kollat upp sånt tidigare, för även om jag nu visste var jag kunde köpa sånt, så hade jag nog inte haft tålamod att pausa syprojektet för att köpa medlet, tvätta tyget och vänta på att det torkat

Såhär långt har jag kommit idag! Tyget sitter ju inte så snyggt nu i.o.m. att det inte är ordentligt uppspänt då allt inte är klart än. Det har varit lite pilligt då jag egentligen inte haft något mönster utan bara kunnat mäta de gamla delarna och korgstommen. Så det tog ett tag innan jag ens kunde börja klippa ut delar! Men nu är i alla fall det yttre överdraget så gott som klart, med ficka för bärremmar på sidan och dubbel vaddering i fram och bakstycket. Precis som på orginalet. Jag har också ett tunnare, inre foder klart som bara ska sys fast i det yttre tyget. Hade tänkt göra det ikväll, men blev så trött och fick huvudvärk att jag ger upp för idag!
Det som ännu fattas på korgen är bottentyget och bärremmar. Så får se... imorgon är kanske korgen omklädd och klar
Bifogade bilder
 
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat