Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-04, 07:37   #34
AnniAU AnniAU är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 1
Absolut Janome My Lock 744D !!!

Den har massa inbygda finesser och lätta att både jobba med och att trä. Nu knyter och drar jag oftast tråden (som rekomenderat från försäljaren) Trådspänningen släpper när man lyfter pressaren.
Har gjort så i 3 år drygt har inte märkt nån skillnad i trådspänningen alls.
Och nåt jag bara älskar är den lilla byttan som samlar upp allt spill även fint damm så inget kommer på golvet eller bordet, använder den som allmän sopkorg för allt småspill... Kniven behöves inte tas av, man bara trycker på en knapp vips så är den borta Samma med rullsöm alt. standardsöm, kan sy 2 3 4 och fyrtrådigt.. Kan sy på pärlor och resår och ja ALLT Älskar den !
Kom även med bra bok+video+rullväska Som man får ner massa andra tillbehör i om man ska på syträff.. Använder den massor.


Haft en Singer (minns inte modell) som jag delägde med en tjej som aldrig använde den. Allt man ville den skulle göra behövdes extra tillbehör för. Tex även rullsöm... Sydde och matade ojämt i tjocka eller jättetunna slinkiga tyger. Sydde bara bra i typ mellantjocka tyger.. Hade den på service 2 ggr på ett år men hjälpte inte.. Tyckte inte om, gav min halva till kompisen så hon har den själv!

Hade en Benina hemma på prov, gillade den förutom att den inte hade friarm. Och kändes "klumpigare"

Men jag som alltid varit Bernina Fan har nog helt gått över till Janome
AnniAU är inte uppkopplad   Svara med citat