Visa ett inlägg
Gammal 2005-02-05, 23:39   #2
Annika74 Annika74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 271
Det känns som om du själv redan har besvarat din fråga, om du ska byta eller behålla... Du verkar sugen på att byta, tycker jag!

Jag hade själv en gammal HQ2000 tidigare, men bytte den mot en nyare HQ som fungerat som skolmaskin. Sen gick jag en sömnadsutbildning, och fick därigenom rabatt i en affär som sålde Bernina, vilket ledde till att jag bytte igen, och har nu en Bernina-maskin och är jättenöjd!
Min maskin är inte särskilt plastig, utan känns tung och gedigen men ändå ny och modern. Fördelen med de plastigare maskinerna är ju att de inte är så tunga att flytta på, och det känner jag att jag hade kunnat uppskatta.

Att sen de nyare maskinerna inte kommer att hålla i 30 år, tja vem vet? Det gör de kanske inte, men min nya maskin har i alla fall gett mig mer möjligheter än den gamla. Min HQ2000 sydde inte så bra i trikå, till exempel, vilket min nuvarande maskin gör som en gud! Och med små barn blir det en del trikå...
Dessutom ser jag nog min symaskin som ett arbetsredskap, och om man syr mycket behöver de bytas ut emellanåt. Jag ser det inte som ett problem att min maskin kanske inte håller i 25 år till, utan som en möjlighet för mig att kunna byta upp mig till något roligare som kan inspirera till nya utmaningar!
Dessutom har du ju själv haft din maskin i tio år, och funderar på att byta ut den, så du behöver kanske inte en maskin som håller i 30 år!

Hoppas du kan fatta ett beslut du är nöjd med, och om du köper en ny får du se det som en investering i dig själv!

Lycka till!
Annika74 är inte uppkopplad   Svara med citat