Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-14, 00:23   #6
undine undine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 97
Citat:
Flia skrev: Visa inlägg
Om du inte använder Magic Loop får du försöka göra en egen metod.

Rundstickor 20 cm är en omöjlighet, om inte den hårda biten (själva stickan) är högst 5 cm.
Med 40 cm rundsticka kan du försöka, men då måste du dra ut tråd ur arbetet några maskor från stickan, på båda sidor om stickorna. Det går (jag har faktiskt gjort det innan jag lärde mig Magic Loop), men är fruktansvärt tidsödande, och ger också fula hål.

För att slippa hålen med Magic Loop kan man dra igenom på olika ställen varje gång, då drar "hålen" ihop sig och det blir inte så fult.
Ah okej. Hm, jag förstår inte alls varför inte mitt blir bra med min rundsticka. För det är inte hålet där man drar igenom plastsnöret som är fult (jo, det blir fult men det är inte där det blir som mest fult) utan det är framtill. Istället för att det ska bli en rund tub när man stickar med rundsticka, blir det en kvadrat när jag stickar.

Framtill vid stickornas toppar, längst fram, löper en tråd mellan ändarna. Likaså baktill där jag dragit ut snöret. Äh jag får väl ta en bild i morgon och lägga upp så får ni se hur det ser ut när jag jobbar med rundsticka. Återkommer.
undine är inte uppkopplad   Svara med citat