Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-18, 21:00   #4
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Börja med att se till att du har "rätt" storlek på varje mönsterdel, innan du gör ändringarna. Har du valt mittendelen efter midjemått, och fram- respektive bak efter det jag sa? Jag tror att det annars underlättar oerhört.

Flytta sedan insnitten fram så att de ligger vid bystpunkten. Ta sedan in så mycket du behöver där för att det ska passa ihop med ditt underbystmått framtill. Se till att ryggdelen passar. Prova sedan dem ihop. Om det blir rynkigt kring brösten mot sidan, då gör du inprovningar mot ärmhålet. Du kan eventuellt klara dig utan det, men, du lär behöva prova det.

Det övriga lär nog inte vara några större problem. Inprovningar i "mittendelen" bak lär nog absolut behövas. Antagligen fram också. Akta dig noga för att undvika dem och ha all skillnad i vidd i sidan, det lär antagligen inte passa så bra. Framför allt inte med ett stumt tyg...

Silvertejp tror jag faktiskt att du klarar dig utan. Med en spegel och nålar klarar man sig faktiskt oerhört långt, även utan en välvillig sambo. :P

Tja, folk kommer ju ändå hit då och då för att få hjälp att göra mönster som passar till deras "icke-konventionella" kroppar så, varför inte. :P
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat