Ämne: Snodd novell
Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-14, 22:47   #16
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Jisse vilken äckel!

Skriv en mejl och säg att du ska anmäla polis om denna inte tar bort inom bestämd tid.

O sen göra en polisanmäla. För det är oavsett om du är hobbyförfattare eller ej. Lag om upphovsman (rätt namn?) som säger så.

Samma sak om jag målar tavlor som är MINA... En som gjorde målningskopia... så anmälde jag polisen. Jag är inte konstnär, utan som en hobby. Jag fick 80 000 kr skadestånd för det. (jag fattar ej varför det var bättre skadestånd än vad rån-offer brukade få... sjukt system här ja)

Det blir dyrbara tavlor när jag dött. Många kunde inte tro sina egna ögon på de tavlorna i min lgh o föräldrars hem, 167 st, o dåliga målningar o teckningar är säkert 500 st som finns källaren hos föräldrar.

Jag var tvungen att plåta tavlorna med datum-lapp på bilderna. Jobbigast som fan. Det är som ett bevis. Samma sak som försäkringsbolag krav om det händer brand t.ex.

Viktigt att manus eller novell ska ha skrivits ut o med datum i t.ex. förord-sidan, och förvaras i säkerheten för alltid. Papper ska vara bra kvalité.

Senast redigerad av Addes den 2008-09-14 klockan 22:55.
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat