Visa ett inlägg
Gammal 2004-12-11, 11:02   #7
HankOlsen HankOlsen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 58
Angånde Ebay
De flesta säljaren är verkligen seriösa och hjälper dig med alla frågor och en del ersätter till och med varor som kommit bort. Sen finns det som vanligt rötägg överallt.

Det bästa är att kolla siffran som står efter säljarens namn, den anger i princip hur många transaktioner säljaren gjort. Är siffran hög (runt 100 och uppåt) så har säljaren varit med ett tag och då känner jag mig tryggare iallafall. Eftersom Ebay har ett sytem där man kan stänga av oseriösa säljare så är risken större med en helt ny säljare som man inte vet nåt om.

Ställ frågor till säljaren. Tänk på att ta reda på OM de skickar till Sverige, hur MYCKET frakten kostar, VILKA betalningssätt de accpterar. Paypal är helt klart det smidigaste tycker jag.

Angående Paypal
Fördelen med Paypal är att du registrerar ditt Visa/MasterCardsnummer en enda gång på en säker anslutning.

När du sedan ska betala sker det via Paypal med din e-mailadress som igenkänning. Du behöver därför aldrig oroa dig för att dina siffror kommer att synas på internet nånstans. Paypal för pengarna mellan dig och säljaren.

Alternativet är att skicka kontanter i ett brev, men då måste du gå och växla till dig dollar och på egen risk skicka dessa. Att betala med en internationell check, ja då har du nog betalt för Visakortet i minst ett år med den avgift banken tar ut för att skriva ut en sån.

Jag förstår inte anledninge till att inte ha ett Visa-kort. Jag skulle aldrig klara av att ställa mig i en bankomatkö en löningslördag för att kunna handla nåt. Bara gå rakt in i butiken, betala med kortet och knalla ut innan första personen i bankomatkön ens hunnit fundera ut om han vill ha konotutdrag eller ej.
HankOlsen är inte uppkopplad   Svara med citat