Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-26, 09:05   #68
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
Stroker skrev:
52 år.. En ganska intressant ålder jag faktiskt väntat på. I alla uråldriga kulturer så är man ålderman vid 52. Då får man sitta vid de kunnigas bord och man räknas med att kunna ha lite livserfarenhet. Ett faktum är att jag som ivrig studerande av Mayaindinaernas kalendrar vet att just vid 52 så har vi passerat en hel HAAB tidsålder.

För Mayaindinaerna, som hade mer kläm på rent matematiska formler och på sekunden kunde räkna ut de vi nyss inom de sista åren faktiskt kunnat förstå vad gäller vårt universums rörelser med alla planeter både nu kända och i framtiden kända, utgjorde planeten Venus en mycket viktig roll. PLaneten Venus tar två HAAB på sig exakt att komma i smma omlopps bana igen. Jag vet att det händer märkliga saker när detta händer och sist de hände var 6 juni 2004. Har skrivit en del om detta ute på Internet men en annan intressant sak är att jag som hobby astrolog oxå vet att det tar just 52 år för att fullfölja en cykel.. Att fylla femtitvå innebär alltså att livet börjar om rent astrologiskt men nu har vi 52 års erfarenhet att hantera de som händer.. Stämmer de då med facit i hand.. Jag vet inte men tror de i alla fall. Somligt måste man veta för att se..
Vilket spännande inlägg som jag missat helt. Nu finns ju bara hopp den dan man blir 52

"Den vise är inte lärd, den lärde är inte vis"
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat