Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-12, 13:56   #26
Addes Addes är inte uppkopplad

Ja jag kan gå runt de butikerna i sthlm när det passar på. Det är ju fritid.

småsummor kan använda fickpengar utan kvitto, så det går bra också, men om brukare medger själv, annars inget. Det kan hända att brukaren vägrar helt. Annars kvittens, för hand.

Ja förstår det. Man får inte visa brukarens saker eller visa själv för de andra. Brukaren fixar själv helt, med vissa personalstöd. Personal får inte "försöka" eller uppmuntra att visa fram. Helt neutralt som man måste spela roll.

Samma sak hände det när jag jobbade på en sluten psykiatrisk vård där fanns en patient som überduktig på teckningar o målningar. Jag ville köpa eller få dom o hänga upp tavlor hemma.. Helt vackra o fina o bisarra avbilderna.. Patienten var schizofreni. Den andra personen var "målare" och den ena personen var vanlig som kan inte måla...
Jag frågade avdelningschefen om jag får dom... Chefen sa: Nej man får inte ta eller köpa tavlor från "mina" patienter...

Men när patienten blev utskriven då fick jag de Jag var tvungen att vänta på patientens utskrivning i 8 månader o sen fördöjningar ett par ggr, blev det ett år o 4-5 månader!
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat