Det är härligt när personal är engagerade och försöker se till att personen/brukaren trivs bra.
Jag kan tyvärr inte ge så mycket tips eftersom jag inte broderar så mycket för hand. Men jag har i alla fall hittat några fina gamla böcker på loppisar eller second hand, båda bunden sömsätt (typ korsstygn, räkna tråd i tyget) eller fri brodering, har jag hittat. Jag köper böckerna för att titta i och bli inspirerad även om jag inte broderar så mkt.

Och secondhand brukar ha låg pris så man kan köpa billigt. Loppis blir förstås svårt med kvitton, men de flesta secondhand kan skriva kvitto. Man kan också köpa tillbehör. Bågar, tyger, nålar, tråd/garner, ja man kan hitta mycket för billig penning. Det beror förstås på secondhandsbutik i fråga. Nu är det förstås Stockholm du bor i, men för göteborgare är Reningsborg i Västra Frölunda bra ställe om man vill hitta sybehör/handarbete. (så tipset går till nyfikna göteborgare alltså, haha)
Och jag är så nyfiken över vad personen gjort, men det går självklart inte så bra att posta pga anonymiteten så det respekterar jag. Jag kan förstå att det blir vackert! Det är ofta så med hängivna människor som "gräver sig ner" i intresset.