Visa ett inlägg
Gammal 2003-11-26, 22:39   #14
Tingeling Tingeling är inte uppkopplad

Thumbs down Janome

Jag vågar inte uttala mig om kvaliteten på Janome maskiner men jag har haft en MC9000 och det har varit sååå mycket trassel med den maskinen.De håller inte heller ord vad gäller utlovade kurser. Försäljaren i Sverige anser sig inte ha något ansvar för maskinen och huvudagenten i Norge är inte roliga att ha att göra med.Även mitt ärende ligger hos ARN men är ännu inte klart.
Anledningen till att jag skulle vara försiktig med att köpa en Janome maskin är den brist på kundservice som verkar vara policy,tyvärr. Jag har fått rådet av andra att hålla mig till märken där det går lätt att få service och hade turen att få tag i en Orchidea som fungerar alldeles utmärkt, den syr dessutom lite större mönster (100x170) än MC9000 som endast klarade 100x100 när den över huvudtaget fungerade.
Ett råd kan vara att inte betala hela maskinen förrän man haft den ett tag, skulle det uppstå fel som inte säljaren vill åtgärda så kan man hålla inne med betalningen, bäst att rådgöra med konsumentverket för säkerhets skull men så kommer jag att göra nästa gång när det är dags att skaffa en som kan brodera större mönster.
Tingeling är inte uppkopplad   Svara med citat