Måste flika in lite personligt där, roligt med att det jobbar en döv kille hos H&M i Stockholm. Min drömjobb är nämligen att jobba i butik! (och får alltid veta att nej det är omöjligt eller jättesvårt, till och med av min egen sambo och närmaste)
Men om han kan så kan jag också. Oj, ursäkta för att det blev lite personligt nu.
Tillbaka till dig, Addes.
Om skolorna är ordnade av samma företag båda i Stockholm och i Göteborg kanske man ska gå vidare och fråga varför det är så olika?
Det är verkligen dumt och klumpigt gjort av dem i sthlm att försöka slingra sig på det sättet att "glömma bort" så att du dröjs och stängs ut. Det här måste uppmärksammas. Kanske kontakta tidning? Men ja det beror förstås på om du vill gå ut i tidning. Inte alltid man vill göra det.
Och precis som du säger, döva kan jobba precis lika bra eller dåligt som hörande, alla är unika och olika, och skillnaderna beror på personen själv inte pga dövhet. Ibland jobbar döva bättre om personen är ensam döv och inte pratar med kolleger (kanske ointresserade kolleger), då blir man mer koncenterad. Men också tråkigare i längden... Men nja det gäller ju också andra, t.ex. människor med helt olika intressen eller kultur... Ja, precis, om invandrare med annan kultur och språk får jobba så ska döva också kunna få jobba. Precis samma sak.
Självklart menar jag inte jobb där hörseln är ett krav men de jobben är ganska få faktiskt när man tänker efter.