Hej tack för du förklarade utförligare...
Men jag kunde inte svara, för jag jobbat i 28 timmar i rad i helgen nu... först nu läste jag era mess.
PS döv som jag kan jobba i 28 timmar i rad non-stop, precis som hörande. Det är så tung psykiskt belastning hos personalen.
II PS... En ung dövkille som jobbar på H&M på Södermalm. Han kommunicerar bara med penna o papper när hörande kunder som vill ha hjälp i butiken...
Vid personalmötet får han ha "gratis" tolk så länge.
Zopika... Jag förstår att du missat, ingen fara, det blev så offtopia.. som du läste varför det blev så, för en tjej som frågade mig hur det gick med kursen, men jag fick förklara va som hänt. Helt ur spåren juh...
I GBG - skolan, på receptionen, de som hade nåt bättre kunskap om hur man hanterar med att fixa antagningen och se till tolkkostnad dvs tolkcentralen i GBG skötte och kontaktade väl för tolkcentralen försökte lösa med det. Skolan väntar tills det blir ordnat. Men receptionen på skolan i sthlm skötte inte o inte såg till... Dom såg till att jag inte får med i platslistan. Därför kunde tolkcentralen inte undersöka saker vidare. Det handlar om okunskap hur det funkar så här.
Jag tycker personligt att det är dåligt system som Sverige har.
Det ska vara "direkt från statet" system som fixar med kostnader, inte så som skolor som ser till o fixar.. för det finns risk t.ex. mitt fall.
|