Visst kan det se likriktat ut, men jag håller med alla tidigare inlägg. Man syr det man vill ha. Och med mitt tredje barn som är en tjej så blir man vansinnig på de stora klädkedjornas tjejmode...smala kläder, nej tighta!, en 86:a på babyavdelningen kan vara större än en 92 på tjej...och alldeles säkert om det är ett plagg från killbabysidan....hopplöst att välja storlekar med andra ord: ännu värre att försöka tala om för mor- och farföräldrar vilken storlek de ska köpa när de undrar...
Jag syr också i ugglor, elefanter, landskaps och retrotyger...helt enkelt det jag gillar. Och mina barn verkar också vara ensamma om det på dagis och jag bor också i "storstan". Har inte sett någon annan med dessa tyger...de flesta på dagisen verkar ha pop och meandi. Fint men jag har tröttnat på mycket av deras kläder...
Bloggar själv, även om jag inte hinner så mycket som jag skulle vilja!
A-line klänningar/tunikor är lättsydda och lättvarierade...och omtyckta av min tjejja...
Säger som andra: sybloggarnas lilla klick är så utspridd i landet att det nog snarare är att man inspireras av varandra än att vi alla är tråkigt lika, och verkar mer likriktade...och eftersom uggletyg, elefanter osv inte syns på fler än de egna barnen på dagisen så kan det ju inte vara så spritt....
|