...eller så är det de stora kedjorna som har missat vad konsumenterna vill ha!
Jo, jag erkänner, jag tänker tillverka muddbyxor men de är ju attans praktiska. Mjuka och sköna att ha på sig, smidiga att leka i, lätta att ta på och av och framförallt jag slipper tryck med stålmannen och liknande.
Sonen har precis börjat gå över i stl 86 och nu kan vi snart inte handla bland babykläderna längre, vad händer då - - - jooo, tillverkarna tycker att sonen ska ha mörka, stela kläder med army-print eller fullklottrat med något fult tryck, fickor i överflöd (som det bara samlas sand i)...o.s.v. o.s.v.
Förutom att bloggarna fungerar som inspirationskälla tror jag också att många tycker om det praktiska som t.ex. förklädesklänningarna är. Går ganska snabbt att sy, man kan leka med tyger och färger och kan ha ett helt gäng att byta med.
Antar också att många uppskattar unisex-mode och där ligger ju de stora klädkedjorna ganska mycket efter. Tycker själv att det känns rätt fånigt att dela upp avdelningarna i pojk- och flickavdelningar när flera av kläderna lätt kunnat anpassas till en unisex-modell, t.ex. en vinröd tröja måste ju inte nödvändigtvis tillverkas med rynkor över "bysten" och broderade blommor i nederkant. Skippa rynkorna och välj ett mer neutralt broderi så hade jag gladeligen kunnat tänka mig att sätta på det på min lille son.
Hmm....undrar om det blev lite för mycket OT nu? Sorry i så fall....går bara igång på alla cylindrar när jag tänker på barnklädesutbudet hos de stora kedjorna.