Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-30, 11:06   #5
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad

Hm, ja detta med "svartsjuka"...har nog fått höra en del om jag bara tillbringar kvällarna i källaren (där min syhörna finns...och med tre maskiner lär det bli väldigt trångt..!)

Mitt problem är att jag antingen somnar med barnen när jag nattar dem, för jag är helt slut.
Eller måste jobba resten av kvällen...och sedan somnar och sover som en död...

Eller att jag, surt ibland ska i ärlighetens namn sägas..,konstaterar att nu måste det väl ändå få vara min tur att ägna lite tid åt att sy en helg på dagtid...inte efter 21 på kvällen...

Eller så syr jag en kväll....

Så jag förstår min käre karl ibland...det är inte lätt att "ses" ibland....

Sedan jag började jobba har jag blivit såååå trööööött, trots att jag jobbar 85%, att jag ibland undrar om jag är sjuk på något sätt??
Det är jättestressigt på jobbet, att hinna det mesta på 85% av tiden, som de andra hinner på 100% arbetstid...Plus att i perioder (verkar aldrig ta slut just denna period...?)så blir det ännu mera..dvs jag är tvungen att vara där mer än min tid...

Vad jag jobbar med? Jo jag har det eminenta yrket lärare...!

Och visst det är kul, men just nu går ibland tankarna till att jisses vad skönt det skulle vara med ett annat jobb....som inte innebär 55,5 timmar per vecka (heltid) MINST...det blir alltid mer...Och till saken hör att så där lyxigt som en del verkar tro att det är, ja, så är det inte längre.om det nu någonsin varit det.

Nä, fy, här sitter jag och klagar! (hur jag hinner skriva här just idag: jo ena sonen är sjuk)
Ursäkta mitt klag, det bara kom...
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat